Codyho stránky

Nymburk 2005 | Esoteřín 2005 | Po - Malá Skála | Sfinga 2005 | Hrubá Skála

Sfinga 2005 13. 5. - 15. 5. 2005

Účastníci

15 Q, Arborius, B.e.s.t., CMA (spol.), Cody, Cheerokez, FFC (spol.), Marek, Joshua (JAR)

Pre...

Před časem mne po mailu kontaktoval předseda Fantastic Facts Clubu Pepa Purkrt stran mého výzkumu o hradě Houska. Slovo dalo slovo a časem jsme se sešli v Praze a při vzájemné diskusi přišla řeč i na Konferenci Sfinga 2005. Velmi rád jsem přislíbil svou účast a nabídl i spolupráci Arexe a Arboria. Po běkolikerých domluvách po mailu i telefonicky bylo konečně ve připraveno a tak nadešel den D. Den odjezdu na KONFERENCI SFINGA 2005

Pátek

Nějakou dobu sebralo domlouvání se, kdy, kde a jak se sejdeme. Nakonec jsme se domluvili na odjezdu z Nové Paky ve 14:30. Opravdu kolem 14:00 tam už B.e.s.t. i s autem stál a poněkud hypertrofovaně projevoval svoji plumofolii. Vtipné to bylo prvních 5 minut, pak to už zavánelo čímsi „zvláštním“. Cesta probíhala vesele a těsně před Houskou jsme trocha bloudili a nakonec jsme na chvíli zastavili u kostela v Bořejově, kde jsme chvíli strávili kocháním se na přilehlém hřbitově a posléze pokračovali dále. Ke hradu jsme dorazili kolem 16. hodiny a zbylý čas jsme strávili u Luňákovy kaple (čerstvě opravené). Zde jsme se seznámili (osobně) také s Arboriem, Markem a Joshuou. Po 19.-té hodině jsme přišli na hrad, kam už přijížděli členové CMA v čele s Lacem Lahodou a počali připravovat přednáškový sál. Do hodiny dorazil i Pepa Purkrt a členové FFC. Večer jsme si v klidu prošli hrad a našli ubytování (pokoj v posledním patře s nádherným výhledem do kraje) a večer jsme strávili venku ve společnosti Arboria a spol., Modrého Portugala a vstřícného ohně. Těsně před usnutím jsme ještě řešili s 15 Q a B.e.s.t.em několik problému evo- a invokačních a pak jsme se již odebrali ku spánku.

Sobota

V sobotu ráno jsme vstali dostatečně brzo, abychom se stihli sbalit a přijít na registraci, která se odehrávala od 9:00 a ještě jsme vyhnali B.e.s.ta na nákup do Oken. V 10:00 začali první přednášky o výzkumech CMA v podzemí a ač nebyli prioritou mého zájmu, musím říci, že mne velmi zaujmuli. Laco Lahoda je skvělý propagátor a řečník a tak i akce pro laiky nepříliš atraktivní dokázal presentovat geniálním způsobem. Bylo to vtipné a hezké. Tento blok trval až do poledne, kde jsme se odebrali na oběd. Ještě před obědem jsme řešili nedostatčenou relevanci a erudici výkladu p. kastelána v kapli. No hezky jsme si s Arboriem a ostatními zanadávali:-) Po obědě cca v 13:00 začal odpolední blok. Laco Lahoda dokončil blok CMA a poté začal blok FFC.

Jako první nastoupil p. Ing. Petr Vokáč Csc. (wau), ale bohužel již zpočátku sepřespříliš agresivně a neprofesionálně pustil do diskuse se svými odpůrci. Navíc k tématu, které nesouviselo s jeho přednáškou. Což ho v očích posluchačů hodně shodilo, takže myslím, že celou jeho přednášku sledovali mírně s despektem, což byla jistě škoda. Tématem byly menhiry v Čechách a jedinné co mě trochu zklamalo, byl přístup p. Vokáče s tím, že jeho přístup je skeptický, ale nedokáže jej vysvětlit (stran změn elektro-magnetického pole v okolí Menhirů).

Poté nastoupil Pepa Purkrt s tématem Voynichův rukopis, který byl velmi zajímavě připraven a poté jsme nastoupili my dva s Arboriem. Já osobně jsem sám se sebou nebyl příliš spokojen, protože vím, že jsem schopen své myšlenky přednést mnohem lépe a navíc jsem toho spoustu vypustil. Taky se musím přiznat, že jsem si neodpustil rýpnutí do p. kastelána:-) Po mě nastoupil již jmenovaný Arborius, který skvěle osvětlil korespondence v hradní kapli a demytologizoval kauzu fresky tzv. „kentaura“ v kapli. Následovala ještě krátké intermezzo pana Heřmana, u kterého jsem bohužel nebyl.

Poté pokračovali přednášky a presentace CMA, ale to jsem již nebyl přítomen, byli jsme vyprovodit a rolzloučit se s Arboriem a spol, který právě odjížděl. Poté jsem lehce diskutoval s jedním účastníkem konference o kauze templářů, jejichž problematiku jsem nakousl. Později následovala prohlídka podzemí, která byla velmi inspirativní. Večer jsem již víceméně relaxovali a užívali si dne a těsně před záapdem slunce jsme se i nějak rozdělili. S Cheerokez jsme se šli projít k Luňákově kapli, kde jsme se seznámili s velmi milým pánem, strážcem parkoviště jenž nám sdělil nejeden zajímavý příběh a navíc byl milým a příjemným společníkem. Večer jsme, hledaje místo k přespání, opustili pokoj, kde jsme spali předchozí noci a vybrali sice trocha strašidelnou leč vynikající půdu hradu. Za svitu svíček jsem si vychutnávali Modrého Portugala a doufali v nerušený večer vnímaje překrásnou atmosféru hradu. Leč naše přání nebylo vyslyšeno. Dlouho do noci lidí rúzné nás návštěvou svou vyrušovali z meditativního klidu:-) I tak jsem po čase (samozřejmě) usnuli.

Neděle

V neděli ráno jsme se urychleně zabalili a sešli dolů, kde jsme si dali úžasnou snídani - toť nakládaný hermelín a Modrý Portugal - pochutina pro bohy! Pak nás čekalo už jen shánění B.e.s.ta a 15 Q a kolem 11:00 jsme vyrazili k domovu.

Pokud máte připomínky nebo dotaz - použijte vzkazník vlevo - >>

Chtěl bych tímto poděkovat organizátorům celé akce, že měli chuť, sílu a peníze ji uskutečnit - tedy CMA v čele s Lacem Lahodou a FFC v čele s Pepou Purkrtem, jemuž bych chtěl poděkovat, že mne kontaktoval a umožnil tak mě i Arboriovi presentovat naše názory stran Housky.

Luňákova kaple & Cody

Michaela Greenová a Cody v sklepení

Sklepení hradu

Pošlete vzkaz:

Srazy | Klokočky 2002 | Klokočky 2002 II | Nymburk 2002 | Silvestr 2002 | PostSilvestr | Beltaine | Klokočky 2003 | Modré Klokočí | Jičín | Houska | Humbuk | Nymburk 03 | Silvestr 2003 | Beltaine 2004 | Malá velká Malá Skála | Nymburk 2005 | Esoteřín 2005 | Po - Malá Skála | Sfinga 2005 | Hrubá Skála

Zpět
Zpět na hlavní stranu Codyho stránek

Hlavní strana ×  Bloxxter ×  O Codym ×  Články ×  Cizí díla × Knihovna ×  Magie ×  Necronomicon ×  Srazy ×  Ke stažení ×  Odkazy ×  Mapa stránek ×  Diskuse ×  Kontakt